en-USro-RO

| Login
19 ianuarie 2018
Izvoarele biblice ale spiritualităţii Inimii Preasfinte a lui Isus
Ottavio de Bertolis
Izvoarele biblice ale spiritualităţii Inimii Preasfinte a lui Isus
Colectia: Spiritualitate

An aparitie: 2017 Format: 14x20
Editie: I ISBN: 978-606-578-315-7
Pagini: 66 Pret: 10 RON

Cumpara online de la Libraria Sapientia
Vizualizeaza online aici.

La Editura „Sapientia” a apărut recent cartea Izvoarele biblice ale spiritualităţii Inimii Preasfinte a lui Isus, scrisă de Ottavio de Bertolis și tradusă în limba română de pr. dr. George Marius Nicoară. Cartea apare în colecţia „Spiritualitate”, în format 14x20, are 66 de pagini şi poate fi procurată de la Librăria Sapientia (www.librariasapientia.ro), precum şi de la celelalte librării catolice din ţară la prețul de 10 lei.

Mărturisesc, încă de la început, că doresc să reflectăm asupra fundamentelor biblice ale spiritualităţii sfintei Inimi. Aşa cum observaţi, prin aceste cuvinte reiau învăţătura părintelui Charles Bernard, care vorbea despre „spiritualitatea” Preasfintei Inimi, şi nu despre „devoţiune”; de fapt, ultimul cuvânt, cu toate că este foarte bogat şi foarte prezent în tradiţia noastră, are în limbajul curent un înţeles aproape inferior, dacă nu chiar peiorativ, indicând ceva opţional, ca o cireaşă de pe tort, care poate să fie sau să nu fie şi, în final, este totuna dacă este sau nu este.

Cuvântul „devoţiune”, în limbajul curent, a dobândit, în afară de aceasta, o conotaţie neimportantă, indicând, implicit, un context mediocru, lipsit de capacităţi intelectuale şi de perspective umane largi, o mentalitate „de prunci”, nu în sensul evanghelic al cuvântului. În mod evident, în gândirea sfântului Toma de Aquino, acest cuvânt nu are deloc acest înţeles, ci are înţelesul unei tensiuni existenţiale a minţii, a sufletului şi a trupului, îndrumate total spre Dumnezeu; totuşi, este nevoie să ţinem cont de limbajul actual şi din acest motiv vom folosi cuvântul „spiritualitate” a Preasfintei Inimi, şi nu „devoţiune”.

Preasfânta Inimă, simbolul şi spiritualitatea ei văzută ca pe o faţetă subtilă de la care se ajunge la inteligenţa profundă a Scripturilor. De fapt, fiecare întâlnire a noastră cu Isus devine o întâlnire cu Inima celui despre care vorbesc Scripturile. Putem, prin urmare, să ne întrebăm, în meditaţia noastră zilnică, precum şi la sfânta Liturghie sau în Liturgia Orelor: „Ce anume doreşte Isus să-mi spună prin această lectură, prin acest psalm, prin această pagină a Vechiului Testament sau prin afirmaţia lui Paul sau a lui Ioan?” Deoarece, de fapt, este mereu el şi numai el cel care vorbeşte prin intermediul profeţilor, al apostolilor şi al evangheliştilor. Putem să privim în altă cheie întreaga Sfântă Scriptură, ca fiind un imens mozaic, o multitudine de cărţi de vizită pe care se pictează un chip, însuşi Isus, pe care-l contemplăm în Preasfânta lui Umanitate, în ceea ce a făcut sau dorise să facă şi în ceea ce suferise şi dorise să sufere pentru noi.

Toate rândurile Sfintei Scripturi, direct sau indirect, prin culori mai vii (cum transpare în mod special în contemplarea pătimirii, care este apogeul manifestării Preasfintei Inimi a lui Cristos) sau în culori mai pale (cum se observă în unele pagini din Vechiul Testament, acolo unde anunţul lui Cristos este uşor umbrit de cuvântul textului), îl manifestă pe Isus Cristos, iar persoana lui îi descoperă Inima.

Prin urmare, spiritualitatea Preasfintei Inimi a lui Cristos este, înainte de toate, o metodă şi un stil de rugăciune, care se construieşte zi după zi prin rugăciune perseverentă şi zilnică. Alături de meditaţie, faţă de ceea ce Isus spune sau îmi spune, în funcţie de cuvintele folosite, va urma, negreşit, răspunsul nostru, rugăciunea din interiorul lectio divina, şi anume „ceea ce eu îi spun sau îi cer”, în „a vorbi cu el aşa cum un prieten vorbeşte altui prieten”.

Aici se adevereşte spusa aceea: „inimă la inimă”, adică sincer şi cu încredere, încrezător şi abandonat, prin care Papa Benedict al XVI-lea ne arată că este semnul întâlnirii noastre cu Dumnezeu. În acest loc se găseşte întâlnirea cu el, ce se prelungeşte dincolo de Cuvânt, în special la sfânta Liturghie şi în adorarea preasfântului Sacrament: Cuvântul ce nu este numai Cuvânt, ci şi pâine. Prin el, darul şi cel care se dăruieşte sunt acelaşi lucru, iar Persoana, cunoscută, adorată, celebrată şi contemplată de noi, este prezentă în mod real.

Spiritualitatea Preasfintei Inimi nu poate să nu ţintească spre Euharistie şi spre adoraţia ei, acolo unde Isus este prezent în mod real: în special prin rugăciunea „orei sfinte”, pe care, personal, o consider cea mai sigură cale de a ajunge la o întâlnire personală cu Preasfânta Inimă a lui Cristos.

 

Ottavio de Bertolis

 

Ottavio de Bertolis, Izvoarele biblice ale spiritualităţii Inimii Preasfinte a lui Isus, Iași 2017, 14x20, 66 p., ISBN 978-606-578-315-7, 10 lei.

Comentarii Momentan nu sunt comentarii. Poti fi primul care posteaza un comentariu.

Posteaza comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar)

Website

CAPTCHA image
Enter the code shown above:

Cautare Carti

Indice Alfabetic Carti

1 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Va recomandam

YOUCAT : carte de rugăciuni pentru tineri
Georg von Lengerke, Dörte Schrömges
Această carte va fi un ajutor în drumul de rugăciune al prieteniei cu Dumnezeu. Ea conține rugăciuni vechi și noi, pentru zilele bune sau rele, sau care se spun noaptea. Găsești rugăciuni luate din Sfânta Scriptură, rugăciuni ale celor mai evlavioși oameni din istorie și ale oamenilor de astăzi.Cartea este alcătuită din două părți: prima parte este o rugăciune ritmată, dimineața și seara, timp de două săptămâni. Cea de-a doua parte este o colecție de rugăciuni pe diferite teme și intenţii.
YOUCAT : carte de rugăciuni pentru tineri
Y – Biblia. Biblia Bisericii Catolice pentru tineri
Conferința Episcopilor din Austria, coord.
Păstrând același stil grafic de la YouCat, editorii au reușit să realizeze o bogată selecție de texte biblice care să-i conducă pe tineri la o bună cunoaștere a Sfintei Scripturi. O echipă de bibliști renumiți a scris introducerile la cărțile biblice și explicațiile la textele biblice mai dificile. Textul Sfintei Scripturi este însoțit de numeroase citate din marile personalități ale lumii, mărturii oferite de tineri și imagini din Țara Sfântă.
Y – Biblia. Biblia Bisericii Catolice pentru tineri
Youcat : româna : Catehismul Bisericii Catolice pentru tineri
***

Youcat este o carte dedicata tinerilor, care vrea sa-i ajute sa înteleaga mai bine credinta Bisericii Catolice, asa cum a fost ea formulata în Catehismului Bisericii Catolice, publicat la treizeci de ani dupa încheierea Conciliului al II-lea din Vatican (1962-1965). Nascut din initiativa Conferintei Episcopilor din Austria, Youcat preia structura traditionala a Catehismului cu întrebari si raspunsuri, dar o îmbraca cu fotografii si reprezentari artistice, precum si cu elemente complementare, cum ar fi citate din Sfânta Scriptura si din mari personalitati ale Bisericii.

Youcat : româna : Catehismul Bisericii Catolice pentru tineri

Reviste

Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (II)

XVIII/ 35 (2015), 140 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (II)
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (I)

XVII/ 34 (2014), 122 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (I)
Rolul Bisericii Catolice din Europa de Est la căderea comunismului

XVII/ 33 (2014), 111 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Rolul Bisericii Catolice din Europa de Est la căderea comunismului
Creştinul între trecut şi prezent

XVI/ 32 (2013), 156 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Creştinul între trecut şi prezent
Credinţa dintotdeauna şi omul de astăzi

XVI/ 31 (2013), 152 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Credinţa dintotdeauna şi omul de astăzi