en-USro-RO

| Login
28 iunie 2017
Biserica, una, sfânta, catolica si apostolica

Biserica, una, sfânta, catolica si apostolica
Colectia: Dialog teologic

An aparitie: 2001 Format: 17x24
Editie: IV/7 (2001) ISBN:
Pagini: 205 p. Pret: 3.5 RON

Cumpara online de la Libraria Sapientia
Vizualizeaza online aici.

Cardinalul Joseph Ratzinger: Despre ecleziologia constitutiei „Lumen gentium”
Din cauza razboiului franco-prusac, Conciliul I din Vatican nu a reusit sa finalizeze sinteza ecleziologica pe care ti-a propus-o. Aceasta sinteza este dusa la îndeplinire de Conciliul al II-lea din Vatican care, prin constitutia sa „Lumen gentium”, subordoneaza discursul despre Biserica discursului despre Dumnezeu, propunând o ecleziologie în sens teologic. În aceasta constitutie, se întâlnesc multe expresii care desemneaza realitatea Bisericii: noul popor al lui Dumnezeu, mireasa lui Cristos, casa lui Dumnezeu, familia lui Dumnezeu, cetatea sfânta, mama noastra, Ierusalimul de sus, turma lui Dumnezeu. Toate acestea sunt imagini ale Bisericii si reprezinta unica Biserica universala, sacrament universal de mântuire, comuniune totala între Dumnezeu si om, prin mijlocirea Capului suprem, Isus Cristos.

Pr. Alois Bulai: Începutul Bisericii dupa „Faptele Apostolilor”
Realitatea Bisericii în Faptele Apostolilor constituie o problema complexa. Biserica - în sensul de comunitate a oamenilor beneficiari ai mântuirii lui Cristos, aparuta ca încununare a planului divin „conceput înainte de întemeierea lumii” (Ef 1,4) - ia nastere odata cu moartea lui Isus, caci asa cum Eva s-a nascut din coasta lui Adam, tot astfel si Biserica ia nastere din coasta lui Isus. Misiunea apostolilor, - începuta în ziua Rusaliilor -, ca primi martori ai Bisericii, este de a raspândi Împaratia lui Dumnezeu pâna la marginile pamântului. O parte importanta a exegezei caracterizeaza, în ansamblu, situatia comunitatii din Faptele Apostolilor, printr-o pozitie „proto-catolica”: o regula fidei, bine determinata, oficii ministeriale fixate stabil, distinctia dintre preoti si laici, interpretarea autoritativa a Sfintei Scripturi.

Pr. Cristian Gaspal: Biserica lui Cristos, însufletita de Duhul Sfânt
A întelege prezenta si actiunea salvifica a Duhului Sfânt în Biserica este un pas important facut în cunoasterea teologiei si a vietii noastre, în întelegerea Sfintei Treimi si a Sfintei Biserici. Biserica a fost întemeiata de Fiul lui Dumnezeu, Isus, prin puterea Duhului Sfânt, care devine vocea constiintei ei si a fiecarui membru al ei, principiu al activitatii si comuniunii, „izvorul oricarui dar si al oricarui har”, „cel care da întregului trup viata si unitate” (LG 7). Cristos fiind Capul, Duhul Sfânt este sufletul Bisericii; El sfinteste în mod continuu si constant Biserica - semper reformanda - prin actiunea Sa în sacramente si prin cooperarea cu ierarhia Bisericii, asigura validitatea actiunilor sale principale.

Pr. Stefan Lupu: Sacralitatea si/sau conciliaritatea: expresie a unitatii si catolicitatii Bisericii
Conceptele synodos/concilium evoca faptul de a merge împreuna pe acelasi drum sau de a lua o decizie împreuna. Aceasta tema a sinodalitatii si/sau a conciliaritatii, ce-si afunda radacinile în practica seculara a Bisericii, a cunoscut o noua revelanta în dezbaterile ecumenice actuale, pentru refacerea unitatii Bisericii crestine. La întâlnirea Comitetului Credinta si Constitutie de la Salamanca (1973), sinodalitatea si/sau conciliaritatea a fost definita ca având o relatie intima cu unitatea Bisericii, în sensul ca Biserica una trebuie înteleasa ca o „comuniune conciliara a Bisericilor locale, ele însele unite în mod autentic” care „îsi recunosc în mod reciproc membrii si ministeriile”.

Pr. Benone Lucaci: Biserica si scoala: rolul lor în educatie
În perioada totalitarista, lumea bisericeasca si cea laica erau nevoite sa evolueze paralel. Biserica si scoala au fost considerate dintotdeauna ca fiind institutiile au un rol deosebit în sectorul educatiei. Scoala este locul de formare a omului, prin asimilarea sistematica si critica a culturii. Biserica, prin oficiul ei de munus docenci este convinsa ca trebuie sa se ocupe de întreaga viata a omului si de aceea ea are un rol specific în dezvoltarea educatiei. Este necesara realizarea în scoala, prin educatie, a acelei sinteze, între credinta si cultura, care sa ajute elevul sa gaseasca acel echilibru între axa verticala si cea orizontala a existentei sale.

Comentarii Momentan nu sunt comentarii. Poti fi primul care posteaza un comentariu.

Posteaza comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar)

Website

CAPTCHA image
Enter the code shown above:

Cautare reviste

Va recomandam

Evanghelia după sfântul Ioan : traducere şi comentariu
Rinaldo Fabris
Organizarea prezentului comentariu la Evanghelia după sfântul Ioan se supune următoarelor criterii: reconstrucţia textului în tonalitatea sa originară şi înţelegerea structurii sale pe baza particularităţilor sale lexicale, stilistice, literare şi tematice; analiza textului din punct de vedere exegetic, iar la final, interpretarea sa în contextul religios şi cultural din zilele noastre.
Evanghelia după sfântul Ioan : traducere şi comentariu
Viaţa lui Isus
Jean-Christian Petitfils
Plecând de la textul sacru, autorul ne prezintă activitatea și opera mântuitoare a lui Cristos dintr-o perspectivă istorică, făcând adesea referire la ultimele descoperiri de natură istorică și arheologică. Pe lângă aceste dovezi istorice, textul este însoțit de anumite comentarii și explicații care au ca scop facilitarea înțelegerii mesajului evanghelic.
Viaţa lui Isus
Don Orione – o inimă fără margini
Andrea Gemma
Don Orione. O inimă fără margini este o carte deosebită pentru că este rezultatul unei împletiri armonioase între măreția subiectului tratat – don Orione a fost și va rămâne unel dintre marii apostoli ai carității – și arta deosebită a scrisului. Mons. Andrea Gemma reușește să evoce cu foarte mare expresivitate figura Fondatorului, care trăda o „inimă fără margini... dilatată de caritatea celui răstingnit”.
Don Orione – o inimă fără margini

Reviste

Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (II)

XVIII/ 35 (2015), 140 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (II)
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (I)

XVII/ 34 (2014), 122 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Conciliul al II-lea din Vatican: „semn al timpului” pentru Biserică şi pentru lume (I)
Rolul Bisericii Catolice din Europa de Est la căderea comunismului

XVII/ 33 (2014), 111 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Rolul Bisericii Catolice din Europa de Est la căderea comunismului
Creştinul între trecut şi prezent

XVI/ 32 (2013), 156 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Creştinul între trecut şi prezent
Credinţa dintotdeauna şi omul de astăzi

XVI/ 31 (2013), 152 p., 17x24, 1453-8075, 9 lei.
Credinţa dintotdeauna şi omul de astăzi